søndag 6. november 2011

NM i buldring!

I går ble det arrangert NM i buldring her i Trondheim. Jeg hadde gledet meg veldig ettersom NM på hjemmebane ikke er noe som skjer så ofte (faktisk første gang dette her..) og jeg visste det var lagt opp til et bra show! Konkurransen fant sted på Klatrebunkeren i Dora, det relativt nyåpnede buldresenteret i Trondheim.
Det var en del publisitet rundt hele arrangementet på forhånd for å få dratt mest mulig publikum og skape skikkelig stemning. Jeg og Per Arne var på direktesendt radio på torsdags morgen for å fortelle om konkurransen, TV adressa hadde flere saker på nett og på konkurransedagen var det tre siders oppslag i Adressa (sporten) om konkurransen. Ettersom mine hovedkonkurrenter av ulike årsaker ikke stilte hadde jeg fått et slags stempel som "forhåndsfavoritt" og dette gjorde at jeg var ekstra gira og spent! Man vil jo gjerne innfri når så mange venner og kjente kommer for å se på og backer deg opp...

 Her er en link til tv-adressas oppdatering før/ under kvalliken:
 http://www.adressa.no/sport/article1722355.ece#.TrZNhV3yB70.facebook

Arrangementet ble en stor suksess! Bulderne var kjempekule; de ble skrudd av Martin (Mobråten) og Nalle Hukkataival. Både problemene i kvallik og finalen utfordret deltakerne akkuratt passe og det var skrudd variert sånn at alle fikk noe å bryne seg på. Finalebulderne inkluderte både catcher, krimpere, slopere, store flytt, trange posisjoner, heelhooking og mye mer.. I dameklassen var det spesielt Malin Holmberg fra Sverige som jeg annså som min største konkurrent. Hun har gått veldig mye hardt utendørs, spesielt på tau og kiler, og er vel den dama i norden med flest harde bestigninger.. Etter kvalliken lå vi likt så jeg var spent på finalen!
Selv om jeg var litt nervøs og ekstra gira klarte jeg å holde fokus i finalen og vant! Jeg toppet alle finalebulderne og kunne hente hjem kongepokalen :) Det var veldig gøy og jeg er glad for at konkurransen gikk så bra!

Bilde fra Norsk-klatrings nettside

Jeg vil også gratulere arrangørene med et veldig vellykket arrangement. Tidsskjema ble fulgt som planlagt, rutene var kjempebra skrudd, såvidt jeg har skjønt fungerte live-streamingen og resultatoppdateringen perfekt og jeg tror publikum hadde en kjempeopplevelse. Takk til Klatrebunkeren, Trondheim klatreklubb og alle andre som har vært med på å gjøre dette til et av de beste NM noen gang!

1 kommentar:

  1. Gratulerer, var kjempegøy å se deg i finalen i går, det var en vel fortjent kongepokal! :D

    SvarSlett